زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

روزه ، تمرین کلاس زندگی
درس ایثار و خلوص و بندگی
روزه ، زنجیر هوا گسستن است
دیو و بت های درون بشکستن است
ماه در خودنگری و خودکاوشی
لب فرو بستن ، نگفتن ، خاموشی
درک مسکین از دل و جان کردن است
زندگی همچون فقیران کردن است
قهرمان صحنه تقوا شدن
همچو ماهی زنده دریا شدن
ماه میهمان وضیافت برخدا
جام بخشش ، ماه سرشار ازعطا
روزه ، پرواز و عروجی دیگر است

سایت مجازی سیستم عامل ویندوز

سایت www.windows4all.com بصورت آنلاین و مجازی محیط دسکتاپ یک کامپیوتر را در اختیار شما میگذارد.

البته برای مشاهده این سایت نیاز به نصب رابط کاربری Microsoft SilverLight بر روی مرورگر خود دارید. لینک دانلود (حجم  فایل 4.69 MB )


http://www.windows4all.com

www.windows4all.com


اَللّهُمَّ أَرِنِى­ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ


اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ،

وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ،

إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً

اوصیکم بالشبان خیرا *

حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند: محبوبترین خلایق نزد خدای عز و جل جوان نورسته ی خوش سیمایی است که جوانی و زیبایی خود را برای خدا و در راه خدا و در راه طاعت او بگذارد. خداوند رحمان به وجود چنین جوانی بر فرشتگان می نازد و می فرماید: این است بنده ی راستین من (کنز الاعمال، ج 43103)

رسول خدا صلی الله علیه واله فرمود: در روز قیامت، پیش از آن که انسان قدم از قدم بردارد، از چهار چیز از او سؤال می شود: ... درباره ی جوانی او می پرسند که چگونه آن را فرسوده ساخت؟ (بحارالانوار، ج 7، ص 258)

نیز فرمودند: پنج چیز را پیش از آن که از دست برود قدر بدان:... جوانی ات را پیش از این که پیر شوی.(بحارالانوار، ج 68، ص 180)


*قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اوصیکم بالشبان خیرا فإنهم ارق افئدة، ان الله بعثتنی بشیرا و نذیرا فحالفنی الشبان وخالفنی الشیوخ.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند: سفارش می کنم شما را که با جوانان به خوبی و نیکی رفتار کنید چرا که آنان نازک دل ترند، خداوند مرا به پیامبری برانگیخت جوانان به من گرویدند و یاریم کردند و بزرگسالان به مخالفت برخاستند.(سفینة البحار، ج2، ص 176)

من و ابر و ستاره

چند وقته یه دوست جدید پیدا کردم

هر شب وسط قاب پنجره منتظرمه تا بهش شب بخیر بگم!

گاهی اوقات که دیر می خوابم میره گوشه پنجره و خودش رو پشت قاب پنجره قایم میکنه با من قهر میکنه.

۲شب پیش یک مزاحم پیدا شد! با من و دوستم بازیش گرفته بود! هی میومد بین ما

دیشب این مزاحم قدرتمندتر شده بود

رفته بود محکم جلوی دوستم ایستاده بود و از جلوش تکون نمی خورد

خیلی منتظر موندم تا بهش شب بخیر بگم اما مزاحم نذاشت

ای کاش از روز اول به حضور مزاحم اعتراض می کردم