زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

اوصیکم بالشبان خیرا *

حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند: محبوبترین خلایق نزد خدای عز و جل جوان نورسته ی خوش سیمایی است که جوانی و زیبایی خود را برای خدا و در راه خدا و در راه طاعت او بگذارد. خداوند رحمان به وجود چنین جوانی بر فرشتگان می نازد و می فرماید: این است بنده ی راستین من (کنز الاعمال، ج 43103)

رسول خدا صلی الله علیه واله فرمود: در روز قیامت، پیش از آن که انسان قدم از قدم بردارد، از چهار چیز از او سؤال می شود: ... درباره ی جوانی او می پرسند که چگونه آن را فرسوده ساخت؟ (بحارالانوار، ج 7، ص 258)

نیز فرمودند: پنج چیز را پیش از آن که از دست برود قدر بدان:... جوانی ات را پیش از این که پیر شوی.(بحارالانوار، ج 68، ص 180)


*قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اوصیکم بالشبان خیرا فإنهم ارق افئدة، ان الله بعثتنی بشیرا و نذیرا فحالفنی الشبان وخالفنی الشیوخ.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند: سفارش می کنم شما را که با جوانان به خوبی و نیکی رفتار کنید چرا که آنان نازک دل ترند، خداوند مرا به پیامبری برانگیخت جوانان به من گرویدند و یاریم کردند و بزرگسالان به مخالفت برخاستند.(سفینة البحار، ج2، ص 176)

نظرات 5 + ارسال نظر

سلام زهیر
مشتاق دیدارت...
امیدوارم این روز بر شما هم مبارک باشد
یاعلی

ققنوس 12 مرداد 1388 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.atasheh-penhan.blogfa.com

سلام زهیر مهربان....
من هم یک دنیا خوشحال شدم از دیدن چهره ی مهربان و لبخند همیشه حک شده بر لبانت...
.
.
.
و راستی که جایی خواندم: در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبری است....باشد که نازنین خدایمان یاریمان دهد!

حسن شیرعلی 12 مرداد 1388 ساعت 10:20 ق.ظ http://seemore.blogfa.com

سلام و عرض ادب و احترام

بابت تبریک و حضور بسیار بسیار زیاد ممنون .

این روزهایت پر از خیر و برکت

بعد از کلی یاد جوانی هم افتادم .

مرسی .

سلام
ببخشید به جا نیاوردم
واقعا شرمنده
مشتاق دیدار
مبارک باشه

ستاره 12 مرداد 1388 ساعت 10:16 ب.ظ http://junglestar.blogfa.com/

سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزم

ممنونم از حضور شما . یک دنیا سپاس از تبریکتون .

این اعیاد بر شما هم مبارک .

شاد باشید و پیروز .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد