زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

زهیر

من این دو حرف نوشتم چنان که غیر ندانست تو هم ز روی عنایت چنان بخوان که تو دانی

آن ترک شیرازی

حافظ :

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را

****

صائب تبریزی :

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را

هرآنکس چیز می بخشد، زملک خویش می بخشد

نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را

****

شهریار :

اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم تمام روح و اجزا را

هرآنکس چیز می بخشد به سان مرد می بخشد

نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را

سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند

نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دل ها را

و من!

دلم خوش است به گل های باغ قالی ها .... 

نظرات 3 + ارسال نظر
Brindar 24 مهر 1387 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.Brindar.blogfa.com/

شمع میسوزد و پروانه به دورش همه شب

من که میسوزم و پروانه ندارم چه کنم !

سولی 4 آبان 1387 ساعت 09:48 ق.ظ http://www.solihamid.blogfa.com

چرا سهم منه از تو چشمای سردت !

تامی 5 آبان 1387 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام
جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد